X Pielgrzymka Szkolna – Porządzie

20 czerwca 2017 r., już po raz dziesiąty odbyła się pielgrzymka szkolna, którą zorganizowała nasza pani katechetka Grażyna Krupowicz. 63 osobowa grupa naszych uczniów, rodziców i nauczycieli pielgrzymowała ze swoimi intencjami. W tym roku dziękowaliśmy za miniony rok szkolny w Sanktuarium Św. Teresy od Dzieciątka Jezus i Świętego Oblicza w Porządziu za Wyszkowem nad Bugiem.

Naszej Mszy Św. przewodniczył pięknie śpiewający ks. Stefan Ceberek, znany z anteny radiowej i telewizyjnej (9 lipca b. r. będzie koncertował w Siedlcach). Św. Teresie oddaliśmy swoje radości i smutki, w ciszy serca prosiliśmy Małą Tereskę o Jej wstawiennictwo u Boga Ojca. Bardzo podobał nam się drewniany kościół, który swoja architekturą przypomina kościół podhalański. Szczególnie przeżyliśmy indywidualne błogosławieństwo relikwiami Św. Teresy.

Po Mszy Św., zwiedzaniu kościoła i opowieściach ks. Stefana o cudach za wstawiennictwem Św. Teresy – Doktora Kościoła i Patronki Misji – udaliśmy się do Domu Pielgrzyma. Zgodnie z tradycją zjedliśmy przepyszną zupę pomidorową i obfity deser. W dobrych humorach z pełnymi brzuchami udaliśmy się w drogę powrotną. Przed godz. 15.00 dojechaliśmy do Liwu, gdzie zwiedzaliśmy Muzeum Zamku-Zbrojowni. Na długo zapamiętamy mozolne wejście na Wieżę Zamku, z której roztaczały się piękne widoki (rzeka Liwiec). Ale najbardziej cieszyliśmy się z relaksu na łonie natury. Kiełbaski z ogniska, rozmowy i wspólna zabawa zakończyły nasze podróżowanie. Bezpiecznie- szczęśliwi i zadowoleni wróciliśmy do szkoły, gdzie przywitali nas stęsknieni rodzice.

Św. Teresko, dziękujemy Ci za opiekę nad nami.
Prosimy Cię o Twoje wstawiennictwo,
abyśmy stawali się coraz lepszymi.